Toimitusehdot

Voimassa 25.4.2017 alkaen

Jean Vernetin Toimitusehdot  

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Jean Vernetin (Suomen Jeanvernet Oy, y-tunnus 2167795-0) ja asiakkaan välillä tapahtuvassa verkkokaupassa. Samoja ehtoja sovelletaan myös Helsingin myymälässä, puhelimitse sekä sähköpostilla tehdyissä kaupoissa ellei muuta mainita. Ehdot sovelletaan kaikille asiakasryhmille ellei muuta mainita.

Jean Vernetin tuotteet – Huonekalut ja sisustustuotteet

Jean Vernet myy pääasiallisesti huonekaluja ja sisustustuotteita. Kokopuisia, tai massiivipuisia huonekaluja hankittaessa pitää huomioida, että puu on elävä materiaali. Tämä tarkoittaa, että kokopuiset huonekalut reagoivat ilman kosteuteen. Ilman kosteus on alhainen talvella, jolloin puu kutistuu. Tämä kuuluu puun ominaisuuksiin, eikä kyse ole tuotevirheestä. Verkkosivuillamme olemme koonneet yhteenvedon puusta huonekalumateriaalina ja asioista, joihin pitää kiinnittää huomiota hankkiessa kokopuisen kalusteen.

Verkosta ostamisessa ei sovelleta Kuluttajansuojalaissa olevaa 14 päivän palautusoikeustta, sillä peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita (KLS 6/16).

Ostaminen ja tilaaminen

Tuotteet ostetaan ja tilataan pääsääntöisesti myymälästä (Helsinki), sähköpostitse, puhelimitse tai verkkokaupassa osoitteesta www.vernet.fi.

1. Ostaminen ja tilaaminen verkkokaupassa

Verkkokaupasta ostaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Myymme tuotteita verkkokaupasta toistaiseksi vain Suomeen, Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Kauppa tehdään kuitenkin aina ostoshetkellä voimassa olevilla hinnoilla ja ehdoilla. Tilaus tapahtuu hyväksymällä tilaus- ja toimitusehdot.

Tilattavat tuotteet, jotka eivät löydy suoraan varastosta, maksetaan kokonaisuudessaan verkkokaupassa tapahtuvan tilauksen yhteydessä. Kaikki tuotteet (myös tilaustuotteet) voi tilata myös muilla tavoilla (kts. tilaaminen myymälässä, puhelimitse ja s-postitse).

1.1 Maksaminen verkkokaupassa

Verkkokaupassa löytyy kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, OP, Danske Bank, Säästöpankki, POP, Aktia, Handelbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Maksut VISA, Mastercard, American Express ja PayPal

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Luottokorteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

Jousto osamaksulla ja laskulla

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa

Huom! Mikäli ostat tilattavan tuotteen verkkokaupasta ja valitset maksutavaksi Jousto Osamaksun tai Jousto Laskun, niin lasku lähetetään vasta siinä vaiheessa, kun tuote on saapunut ja se voidaan toimittaa (ei ostohetkellä, jolloin tuotetta ei vielä ole varastossa). Mikäli toimitus venyy yli 3 kk, laskuttaa Jean Vernet tuotteen kokonaisuudessaan. 

2. Tilausten tekeminen myymälässä, puhelimessa ja s-postilla

Ei-varastossa olevat tuotteet voidaan tilata myös myymälässä, puhelimitse ja s-postilla.

2.1 Tilausten maksaminen

Kun tuote tilataan myymälässä, puhelimitse ja s-postilla, niin maksu voidaan suorittaa kahdessa erässä.

a) Tilausmaksu on 50 % tuotteiden kokonaishinnasta. Maksu voidaan suorittaa myymälässä tai laskulla (Jean Vernetin oman laskutusjärjestelmän kautta). 

b) Loppumaksu 50 % maksetaan, kun olet saanut tuotteesi. Myyjä lähettää saapumisilmoituksen asiakkaalle siinä vaiheessa, kun tuote on matkalla valmistajalta. Loppulasku lähetetään, kun tuote on saapunut Jean Vernetin varastoon ja se on toimitettu asiakkaalle. Loppulasku sisältää kuljetusmaksun, mikäli kotiinkuljetuksesta on asiakkaan kanssa sovittu.

Toimitus

Verkkokaupasta tilaamasi tuotteet toimitetaan haluamallasi tavalla joko lähimpään Matkahuoltoon / Matkahuollon noutopiste (pientavara, lähinnä sisustustuotteet) tai kotiinkuljetuksena (isokokoiset tuotteet, lähinnä huonekalut). Voit myös halutessasi itse noutaa tilauksesi Jean Vernetin myymälästä / varastosta, jolloin toimituskuluja luonnollisesti ei peritä.

Kujetukset eivät sisällä sisäänkantoa, pakkausjätteiden poisvientiä tai esimerkiksi jalkojen kiinnitystä. Mikäli haluaa edellä mainittuja palveluja, niistä tulee aina sopia erikseen. Pienempien pakettien kuljetuksista huolehtii pääasiallisesti Matkahuolto ja isommat kuljettaa pääsääntöisesti Kaukokiito. Kuljetushintojen perusteena on kuljetettavan tuotteen koko, paino ja kuljetusmatkan pituus. Ostaessasi verkkokaupasta toimituskulut lisätään automaattisesti laskun loppusummaan. Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. 

Pääkaupunkiseudulla on sovittavissa myös kuljetus ja sisäänkanto, joka sisältää myös kaikkien pakkausmateriaalien pois viennin. Myös asennuspalvelut on saatavissa kauttamme.

Myymälässä, puhelimitse ja s-postilla tehdyt tilaukset toimitetaan asiakkaan kanssa yhdessä sovitulla tavalla. Kuljetushinnat voivat erota verkkokaupan hinnoista.

Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 5-7 päivää.

Tilaustuotteiden toimitusajaksi ilmoitetaan se aika, jonka aikana ostettu tuote ehtii keskimäärin ja normaaliolosuhteissa perille asiakkaalle. Toimitusajoissa voi kuitenkin esiintyä vaihtelua (esimerkiksi pyhät ja lomakaudet voivat pidentää toimitusaikoja). Mikäli haluat tietää täsmällisen toimitusajan ennen tilauksen tekemistä voit soittaa numeroon 040 821 5110 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen jaana@vernet.fi. Verkkosivuillamme löytyy myös “Toimitusajat” -taulukko, josta voi tarkistaa suuntaa-antavasti kyseisen ajankohdan toimitusajat.

Tilaustuotteiden tarkennettu toimitusaika saadaan toimittajalta vasta sen jälkeen, kun tilaus on tehty. Ilmoitamme tarkennetun toimitusajan heti kun olemme sen saaneet valmistajalta. Mikäli toimitusaika ylittää merkittävästi annettua arvioitua toimitusaikaa, asiakkaalla on oikeus perua tilauksen, jolloin rahat palautetaan.

Mikäli asiakas ei pysty vastaanottamaan tilaamansa tuotteen esimerkiksi remontin vuoksi, sovimme aina erikseen tuotteiden varastoimisesta. Näissä tapauksissa lähetämme loppulaskun kalusteiden saapuessa varastoomme, mikäli ei muusta ole sovittu.

Jean Vernet tai kuljetusyritys eivät vastaa tuotteiden toimituksessa sattuneista viivästyksistä tai syntyneistä väärinkäsityksistä, mikäli nämä johtuvat tilauksen yhteydessä asiakkaan antamien tietojen epätäsmällisyydestä tai virheellisyydestä.

Palautus

Jos et ole tyytyväinen verkkokaupasta tilaamaasi myymälässä olleeseen tuotteeseen, sinulla on kuluttajana oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehtyä tilausta tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Samanlaista palautusoikeutta ei ole, jos tuote on ostettu myymälästä, puhelimitse tai s-postilla. Palautusoikeustta ei myöskään ole, mikäli tuote valmistetaan asiakkaan toivomusten mukaisesti. Tuote tulee palauttaa käyttämättömänä ja ehjänä eli samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen. Palautettava tuote tulee myös olla pakattu vastaavasti kuin se oli pakattu toimitettaessa. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ennen kuin vastaanotat tilaamasi tuotteen (kuljetusyritykseltä) ja allekirjoitat lähetteen, tarkista tuotteiden pakkaukset. Mikäli havaitset niissä ulkoisia vikoja, niistä pitää tehdä vahinkoilmoitus kuljetusyhtiölle. Jean Vernetiltä saat apua vahinkoilmoituksen laadinnassa. Ota mahdollisimman pian yhteyttä numeroon 040 821 5110 tai sähköpostilla osoitteeseen jaana@vernet.fi.

Jos tuote voidaan palauttaa tavanomaisesti Matkahuollossa/Postitse, Jean Vernet vastaa palautuskuluista. Mikäli kyseessä on huonekalu, joka edellyttää erityiskuljetusta (esim. Kaukokiito), asiakas maksaa itse kuljetuksen palautuksen yhteydessä.

Mikäli tuote on viallinen (ei kuljetusvaurio) se vaihdetaan aina uuteen, mikäli kyseessä ei ole uniikkikappale tai valikoimista poistunut tuote. Näissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus kaupan purkuun.

Kaupanpurkuoikeus

Kauppa on mahdollista purkaa, mikäli myyjän toimitus poikkeaa olennaisesti sovitusta. Ostajan tulee tehdä myyjälle tästä huomautus seitsemän (7) arkipäivän kuluessa tavaran vastaanotosta.

Asiakkaalle räätälöidyt huonekalut

Asiakkaalle räätälöidyillä huonekaluilla tarkoitetaan huonekaluja, joita ei ole Jean Vernetin varastossa, vaan joita tilataan erikseen asiakkaan toiveiden mukaan (mm. pintakäsittely, väri ja malli). Tilauksesta peritään 50 % ennakkomaksu. Erikoistilauksissa ei ole palautusoikeutta. Mikäli asiakas peruuttaa erikoistilauksensa, ennakkomaksua ei makseta takaisin.

Suosittelemme olemaan yhteydessä myyjään ennen tilauksen tekemistä ja käymään läpi kaikki tuotteeseen ja tilaamiseen liittyvät asiat, jotta tilaamisessa ei tapahtuisi väärinkäsityksiä. Esimerkiksi tuotteiden värit saattavat näytöllä katsottuna poiketa siitä, miltä näyttävät luonnossa.

Välilliset vahingot

Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle toimituksen viivästymisestä tai virheellisyydestä tai muista syistä aiheutuneita välillisiä vahinkoja eikä kustannuksia.

Varaamme oikeuden muuttaa tai täydentää toimitusehtoja. Muutokset astuvat voimaan sillä hetkellä kun ne julkaistaan www.vernet.fi verkkosivuilla.

Lisätietoja antaa Jaana Ehrnrooth 040 821 5110 tai jaana@vernet.fi